Beleving en ervaring staan centraal in de vernieuwde Dag Jules!. Daardoor is Dag Jules! meer dan ooit een totaalmethode geworden. De nadruk ligt niet alleen meer op de taalontwikkeling maar evenzeer op de algemene ontwikkeling van peuters van tweeënhalf en drie jaar.

Ontdek alles over de nieuwe Dag Jules! »




bewegingsontwikkeling voor peuters

www.hupjules.be »


beeldend spelen en creëren met peuters

www.doenjules.be »


peuters spelen met poppen

www.kijkjules.be »



Nieuwe kartonboekjes

Bij de 30 nieuwe en vernieuwde thema's van Dag Jules! hoort telkens een gloednieuw kartonboekje.

Ga verder »



Prentenboeken

Jules groeit mee met zijn peutervriendjes...

Ga verder »



Jules puzzels, spellen...

Leuke materialen voor thuis

Ga verder »



Er waait een nieuwe wind door DAG JULES!

Dag Jules! is meer dan ooit een totaalmethode geworden voor peuters van tweeënhalf en drie jaar. Taalverwerving blijft erg belangrijk, maar ook andere leergebieden krijgen extra aandacht. Leren spreken, leren luisteren en taal ontdekken gaat voor peuters namelijk hand in hand met wat ze dagelijks beleven. In de nieuwe methode is er ook aandacht voor diversiteit: élke peuter voelt zich goed en leert op zijn eigen niveau en tempo.

Deel deze pagina op Facebook!     Tweet deze pagina!     Deel deze pagina op Google!

Visie nieuwe DAG JULES!

Totaalontwikkeling

‘Totaalontwikkeling’ betekent dat peuters zich goed leren voelen, dat ze zelfredzaam worden, dat ze leren zintuigelijk waarnemen of logisch denken, dat ze zich motorisch ontwikkelen en hun eigen gedrag leren sturen. De activiteiten in de nieuwe Dag Jules! verkennen ook andere leergebieden. Zo bieden de onthaal- en ontdekactivteiten kansen tot wiskundige initiatie, tijdsbegrip, techniek, … en per thema werd een activiteit rond muzische en sociale vaardigheden uitgewerkt.

Kwalitatieve mediatiestijl (MISC)

De leerkracht speelt een belangrijke rol als ‘mediator’: hij/zij probeert via een open en ontmoetende onderwijshouding (met behulp van de klaspop) de interactie met de peuters op gang te brengen. Bij elke activiteit in de vernieuwde methode is veel aandacht besteed aan begeleiding- en observatietips. Deze tips zorgen ervoor dat de leerkracht gericht kan tussenkomen en dat de peuter in een leerervaring kan treden. Ook de grote variatie aan nieuwe materialen (reuzenprentenboeken, verteltheaters, interactieve doeplaten) werkt hierbij als een prikkelend hulpmiddel.




Jules speelt nog steeds een centrale rol in de totaalmethode.

Jules speelt nog steeds de centrale rol in de totaalmethode. Hij is het hoofdpersonage in de voorleesverhalen en in de uitgeschreven activiteiten is hij een vriendje, bondgenoot en vertrouwenspersoon van de peuters.

Hij deelt hun interesses en begrijpt en voelt perfect aan wat er zich afspeelt in hun hoofd. Als klaspop is Jules het verlengde van de leerkracht op peuterniveau. Hij is het ideale communicatiemiddel en maakt dat de peuters zich thuisvoelen in de klas.






Deel deze pagina op Facebook!      Tweet deze pagina!      Deel deze pagina op Google!









© Uitgeverij Zwijsen
Rijnkaai 37 bus 9
2000 Antwerpen

Tel: 03 205 94 94
Servicelijn: 0800 94362
Fax: 03 205 94 99